Everyday Leather bag

Leather bag

Yeah! I finally finished a project…well, actually that was before New Years… three months to write about it is quite a long time…

Haven’t been feeling like sewing and posting much… blame it on some shoulder pain and having sewn so much in the past 8 years… I don’t really need so many clothes!

Ce l’ho fatta! Ho finito un progettoin realtà l’avevo finito prima di Capodanno… tre mesi per scrivere un post sono tanti!

Non avevo molta voglia di cucire né di scrivere; forse per colpa del dolore alla spalla e per aver cucito così tanto negli ultimi otto anni. Non ho davvero bisogno di così tanti vestiti!

What I really needed was a bag for work big enough to carry a large notepad and with a carry-on handle…so I can easily slide it on when traveling without having to carry it on the shoulder.

I also wanted a simple shape…so I wouldn’t have to fiddle around too much when making it. Though sewing leather on a domestic machine is doable, it’s still harder than on an industrial machine due to the thickness and speed and…

Quello di cui avevo davvero bisogno era una borsa per l’ufficio che fosse grande abbastanza per un quaderno A4 e con una maniglia per il trolley…così da poterla trasportare facilmente senza doverla portare in spalla.

Volevo un modello semplice per non dover lavorare troppo nel cucirla. Anche se cucire la pelle con la macchina da cucire domestica è fattibile… è sicuramente più difficile che farlo su una macchina industriale a causa dello spessore, della velocità e…

For the pattern I turned sideways this Vanessa Bruno bag pattern, added boxed corners and a recessed closure ( has a great tutorial). I wanted to add a small pocket but forgot to sew it on! Thankfully I have one of those practical bag organizers I can stuff with all my essentials 😉

Overall sewing the bag was time-consuming especially when I had to work on the handles… despite having a walking foot my machine skipped some stitches…so I had to pierce them with a owl and stitch them by hand…not fun!

Ho usato il cartamodello della borsa di Vanessa Bruno, ho aggiunto gli angoli e una chiusura nascosta (qui trovate delle spiegazioni fantastiche). Volevo anche aggiungere una piccola tasca ma dimenticato di cucirla! Per fortuna ho uno di quei contenitori praticissimi da borsa per poterci mettere tutti gli oggetti essenziali da portare con me😉

In generale, ci ho messo molto tempo a cucire la borsa soprattutto quando è arrivato il momento di aggiungere i manici… Nonostante avessi un piedino a doppio trasporto la macchina saltava i punti… Quindi ho dovuto fare i buchi con un punteruolo e cucire a mano… Non è stato molto divertente!

But I have been using it for the past few months…so worth the effort.

What about that carry-on handle? It works albeit only on some… LESSON LEARNED: handle widths are not standardized!

Ormai uso la borsa costantemente da qualche mese… Quindi ne valsa la pena.

Che ne stato dell’aggancio per il trolley? Funziona ma solo su alcuni… Ho imparato una lezione: i manici delle valigie non sono standardizzati!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.