Stylish Party Dresses Review – Recensione

Sewing Princess: Stylish Party Dresses Review
When I saw this title being released in English…I immediately got very curious. I love dresses and am very keen on Japanese design couldn’t wait to see what a Japanese fashion designer would come up with on Party Dresses.
The kind people at Tuttle send me Stylish Party Dresses for review…so here is a sneak peak for you. The English version has just been released a couple of days ago.
If you prefer, this book is also available in French as Dressing Chic & Classique

The cover dress is one of my favorites from the book. I’m just dying to make a tulle skirt…I just need a party! The bodice is darted. As you can probably notice from the picture, styles are not as fitted as you could expect. Which in a way is ok since Japanese sizing is smaller than what you usually see in Western magazines/patterns.

Quando ho scoperto che questo libro sarebbe stato tradotto in inglese mi sono incuriosita subito. Mi piace cucire vestiti e la semplicita’ dei modelli giapponesi quindi ero curiosa di vedere cosa la stilista avrebbe realizzato sul tema: Abiti eleganti.

La Tuttle mi ha spedito Stylish Party Dresses per una recensione…Il sottotitolo dice 26 Vestiti facili ed economici da cucire per un’occasione speciale…quindi eccone qui un assaggio per voi. La versione inglese e’ in vendita da un paio di giorni e se preferite questo libro e’ anche tradotto in francese Dressing Chic & Classique

Il vestito della copertina è uno dei miei preferiti. Ho proprio voglia di cucire una gonna di tulle…devo solo trovare una festa a cui andare! Il corpino ha delle pinces. Come immaginerete dalla foto, lo stile e’ meno attillato di quello che ci si aspetterebbe. Da una parte è positivo perché le taglie giapponesi di solito sono più piccole di quelle che si trovano su cartamodelli e riviste occidentali.

Sewing Princess: Stylish Party Dresses Review

I must apologize for the glare on some of these picture. I only managed to take them on my phone scanning app late at night.

As you can see the book includes 26 patterns

Mi scuso per il riflesso su alcune foto…sono riuscita a farle solo di sera sull´app di scanning del cellulare.

Come vedete ci sono 26 modelli.

Sewing Princess: Stylish Party Dresses Review

A sweet lace dress that you could certainly make in many different fabrics…

My proofreader eye just noticed a typo on the book ‘How to made it’ instead of ‘How to make it’ I guess we can live with it…I wish I could translate from Japanese!

Un vestito in pizzo declinabile con molte stoffe diverse.

Il mio occhio da correttore di bozze ha anche notato un errore di battitura ‘How to made it’ invece di  ‘How to make it’…credo che non sia un dramma…magari potessi tradurre dal giapponese!

Sewing Princess: Stylish Party Dresses ReviewThis black dress has bust darts and includes an camisole-type underdress and is made out of Polyester georgette a fabric that doesn’t wrinkle easily and feel smooth against the skin…must buy some of this fabric for sure!

Anche il corpino di questo vestito nero ha delle pinces e una sottoveste. E’ realizzato in georgette di poliestere…una stoffa morbida al tatto e che non si sgualcisce…credo di aver proprio bisogno di stoffa così!
Sewing Princess: Stylish Party Dresses ReviewHere is another of my favorites…I love the red fabric and gathers…though I must admit I am not sure I could pull of such a volume. The dress is fully lined.

Un’altro dei miei preferiti…adoro il rosso e le pieghe…anche se non so se mi sentirei a mio agio con tanto volume. Il vestito è completamente foderato.
Sewing Princess: Stylish Party Dresses ReviewHere is a lace bolero with a Silky Sleveless dress…The pattern is nice but unfortunately that stares frightens me every time I look at it. It’s clearly a different aesthetic.

Un bolerino in pizzo con un vestito senza maniche in seta…il modello potrebbe anche andare ma quello sguardo mi impaurisce ogni volta che lo guardo. Chiaramente l’estetica è diversa.
Sewing Princess: Stylish Party DressesOh a wrap dress! I love those. This one is made for a knit fabric…again quite loose fit (Compare with Style Arc Kate Dress. Liberty on the left and in black to the right…which the book says is quite handy because you can use it as funeral wear too (I love findings these gems in sewing books…tells you so much about cultures).

Oh, un vestito a portafoglio! Li adoro. Questo è realizzato in maglina…la vestibilità è molto comoda (Guardate il modello del vestito Kate di Style Arc per un paragone). La stoffa a sinistra è Liberty e nero a destra…che sul libro dicono essere un colore versatile perché potete usarlo anche per andare ai funerali (adoro quando trovo queste chicche nei libri di cucito…ti dice molto sulla cultura)
Sewing Princess: Stylish Party Dresses ReviewHere is a very simple long chiffon skirt paired with an open-back tunic. Love the neckline.

Una semplice gonna lunga di chiffon con una tunica con scollo sul dietro. Mi piace molto lo scollo.
Sewing Princess: Stylish Party Dresses ReviewA lined A-line dress in a white lace over a black polyester crepe de chine. These fabrics are sewn together and treated as one.

Un vestito scampanato e foderato. In questo caso si tratta di pizzo con una fodera di Crepe de Chine in poliestere. Le stoffe vengono cucite insieme e trattate come se fossero una sola.
Sewing Princess: Stylish Party Dresses ReviewThe thing I love most about this dress is its detachable collar. I would probably make the dress as a blouse rather than a dress and wear it over skinny pants.

La cosa che mi piace di più di questo modello è il colletto staccabile. Se lo cucissi opterei per accorciarlo e farci una camicia da mettere su dei pantaloni a sigaretta.
Sewing Princess: Stylish Party Dresses ReviewThis is actually not a dress but a blouse and skirt set. The skirt has an elastic waist and the blouse has a keyhole opening at the back.

Questo non è un vestito ma una blusa con gonna. La gonna ha un elastico in vita e la blusa ha un´apertura posteriore a goccia.
Sewing Princess: Stylish Party Dresses ReviewHere is a Japanese jumpsuit in a Liberty fabrics. I’m afraid the pants are way to wide for me.

Una tuta giapponese in Liberty. Trovo i pantaloni davvero troppo ampi per i miei gusti.
Sewing Princess: Stylish Party Dresses ReviewAnd finally a Chiffon Mini dress…I’m totally in love with the fabric.

E per finire un vestito in chiffon…stoffa meravigliosa.

Sewing Princess: Stylish Party Dresses Review

Instructions are what you would expect from a Japanese Sewing Book.

Le istruzioni sono quelle tipiche dei libri giapponesi

Sewing Princess: Stylish Party Dresses Review

All patterns are provided on a sturdy paper and are nested as you can see here. In any case…much better than Burda’s!

I cartamodelli sono tracciati su carta piuttosto pesante e le parti sono sovrapposte come si vede qui sopra. A ogni modo sono molto meglio di quelle di Burda!

Sewing Princess: Stylish Party Dresses Review

I’m enclosing the size chart for reference…however, from experience I wouldn’t take it too literally…as you could see from the pictures there’s a lot of built-in ease.

So…what’s your take about Stylish Party Dresses?

Per informazione includo le taglie. I centimetri sono indicati tra parentesi. Comunque per esperienza non prenderei le misure troppo alla lettera…come vedete dalle foto i modelli sono molto ampi.

Allora…cosa ne pensate di Stylish Party Dresses?

Follow on Bloglovin

Advertisements

3 thoughts on “Stylish Party Dresses Review – Recensione

  1. I modelli sono semplici, carini e sembrano abbastanza facili da realizzare, ciò che sarebbe molto utile nel caso in cui non hai troppo tempo o voglia di cucire, oppure se la festa è imprevista. Grazie per la recensione.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s