L’Irrésistible Shirt – La Jolie Girafe

sewing-princess_l’Irrésistible_la-jolie-girafe

After all the color-blocking it was time to go back to plain colors 😉

I’ve been admiring La Jolie Girafe patterns for a while and finally decided to take the plunge with L’Irresistible. I found the pattern very well drafted and the instructions very detailed. The most finicky part is the neckline facing…despite a detailed step-by-step tutorial my sewing skills were put to a test.

As it was a try, I used a very thin cotton in my stash. It’s see through so I usually wear it with a camisole. Let me tell you it’s not the best fabric choice. For some great ideas, check out La Jolie Girafe gorgeous versions.

Dopo essermi divertita a mischiare colori era ora di tornare a toni più naturali 😉

Da molto ammiro i modelli de La Jolie Girafe e finalmente ho deciso di lanciarmi con L’Irresistible. Ho trovato il cartamodello di ottima fattura e le istruzioni molto dettagliate. La parte più complicata è la paramontura dello scollo…nonostante ci siano spiegazioni dettagliate ho dovuto mettere alla prova le mie capacità di cucito.

Visto che si trattava di una prova ho usato un cotone leggerissimo che avevo…purtroppo è trasparente e di solito lo metto con una canottiera. Non è affatto la stoffa adatta. Per avere un´idea date un’occhiata alle meravigliose versioni de La Jolie Girafe.

sewing-princess_l’Irrésistible_la-jolie-girafe_back

The only adjustment I made was shortening the bust. Unfortunately, you can’t see the gathers on the sleeves and at the back neckline…these are actually my least favorite details on the pattern…I feel like a schoolgirl wearing them. That’s why I completely removed it on my second Irresistible 😉 I’ll show you in the coming weeks.

All in all, I really liked this pattern. Though it’s a small brand and instructions only come in French, if you are looking for a French vibe I would highly recommend to have a look at La Jolie Girafe patterns…and her blog.


L´unica modifica apportata è stata accorciare il busto. Purtroppo, non si vedono bene le arricciature sulle maniche e sul collo…in realtà è la caratteristica che meno mi piace di questo modello…mi sento una scolaretta quando le vedo su di me. E per questo le ho completamente eliminate nella seconda versione che ho cucito! Ve la farò vedere nelle prossime settimane.

Insomma, questo modello mi è piaciuto molto. Anche se si tratta di una marca di cartamodelli piccola e le istruzioni sono solo in francese, se siete alla ricerca di uno stile francese vi consiglio davvero di dara un´occhiata ai modelli de La Jolie Girafe e al suo blog.

 

Advertisements

5 thoughts on “L’Irrésistible Shirt – La Jolie Girafe

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s